استفاده از هدگیر ها برای کودکان
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

بیماران در حال رشد و استفاده از هدگیر ها

یکی از نگرانی هایی که پزشکان و بیماران برای استفاده از ارتودنسی دارند را میتوان این دانست که برای بیماران در حال رشد استفاده از هدگیر ها صحیح است یا ن؟ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که استفاده از هدگیر ها برای این بیماران چگونه است پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معمولاً هدگیر در بیماران در حال رشد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به لحاظ ارتوپدیک از طریق کند کردن یا متوقف نمودن رشد فک بالا، اورجت را اصلاح کند و به فک پایین امکان جبران دهد. در کاربردهای ارتوپدیک لازم است هدگیر تقریباً ده تا چهارده ساعت در روز پوشیده شود تا مؤثر واقع شود که معمولاً بازه زمانی بین شش تا هجده ماه را در برمی‌گیرد و این مقدار بستگی دارد به شدت ناهنجاری و اینکه میزان رشد بیمار چقدر است.
هدگیر همچنین در بزرگسالان ولی برای اهدافی متفاوت استفاده می‌شود. یک سناریوی معمول برای کاربرد هدگیر در بزرگسالان مربوط است به زمانی که چند دندان کشیده شده‌اند و دندان‌های جلویی به عقب کشیده می شوند. وقتی فضاهای مربوط به دندان‌های کشیده شده بسته شوند، دندان‌های پشت فضا تمایل دارند رو به‌ جلو حرکت کنند و دندان‌های واقع در جلوی فضا به سمت عقب بروند. در چنین مواقعی متخصص ارتودنسی به منظور حفظ انکوریج نمی‌خواهد که دندان‌های عقبی به جلو بیایند. هدگیر برای حفظ انکوریج به کار می‌رود. متخصص ارتودنسی از بیماران با چنین شرایطی ممکن است بخواهد تا آنجا که امکان دارد هدگیر را بپوشند. در واقع برای اکثر بزرگسالان ممکن است این مقدار هشت تا ده  ساعت در روز باشد اما هرچه بیشتر باشد بهتر است. به‌ عبارت ‌دیگر در کاربردهای دندانی بهترین سناریو پوشیدن مستمر هدگیر برای ۲۴ ساعت در روز است. شما می‌توانید فقط هنگام غذاخوردن یا مسواک زدن هدگیر را بردارید.

معمولاً هدگیر در بیماران در حال رشد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به لحاظ ارتوپدیک از طریق کند کردن یا متوقف نمودن رشد فک بالا، اورجت را اصلاح کند و به فک پایین امکان جبران دهد.

تقسیم بندی زمان برای استفاده از هدگیر ارتودنسی

یک نکته کلیدی در کاربرد هدگیر، همکاری بیمار است. لازم است بیماران همکاری عالی داشته و مطمئن باشند که هدگیر بنابر ساعات تجویز شده در شبانه روز از سوی پزشک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً این ساعات به ندرت کمتر از ۱۶ ساعت هستند. بخش عمده‌ای از این ساعات می‌تواند مربوط به اوقات خواب باشد اما در هنگام روز نیز باید استفاده شود. چون مشکل هر فردی متفاوت است، میزان زمان مورد نیاز برای پوشیدن هدگیر نیز توسط متخصص ارتودنسی شما معین خواهد شد.
با توجه به نوع خاص هدگیری که استفاده می‌کنید، نکات مهمی وجود دارند که باید آنها را بدانید. احتمالاً مهمترین آنها این مورد است: به‌منظور کارآمدی هرچه بهتر هدگیر، شما باید با دقت از دستورات مربوط به پوشیدن هدگیرتان پیروی کنید که به این معنا است که هر روز به اندازه ساعات تجویزشده توسط پزشک، هدگیرتان را بپوشید. اگر شب‌ها هدگیر را می‌پوشید و یک شب فراموش کردید آنرا بپوشید، باید مدت‌زمان شب قبل را به ساعات پوشیدن روز بعد اضافه کنید در غیر این صورت هر چه در هفت روز قبل تلاش کرده‌اید به باد خواهد رفت!

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی





:: برچسب‌ها: هدگیر,ارتودنسی,ارتوپدی فک,اصلاح رشد فک,لقی دندان,هدگیر ارتودنسی,رشد فک,درد دندان,همکاری بیمار,لبخند لثه ای,انکوریج,هدگیر گردنی,هدگیر پس سری,هدگیر ترکیبی,فیس بو, ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: